mostra/show - Associazione Nurò

mostra/show

MOSTRE/SHOWS > "Brooching Verona"

In concurrence with the annual ArtVerona fair, more than twenty brooches by Italian and foreign artists made of unconventional and unusual materials in addition to metals, will be displayed in shop windows in the old town center of Verona from October 8, 2013 to October 20, 2013. These artifacts can be considered art works  thanks to their significant emotional and intellectual contents. Focus of the event will be the concurrent exhibition "Enchanted Dialogues: Brooches in Tribute of Verona", held at the deconsecrated church of San Pietro in Archivolto, next to the Cathedral of Verona. Overall "Brooching Verona" is a rare opportunity for citizens and tourists to approach the world, little-known yet deserving more attention, of " contemporary jewels." In addition to that,  it contributes to create a lively and vibrant atmosphere in the historical streets of Verona.
It is organized by associazione Nurò  in collaboration with Verona' s Cathedral (www.cattedralediverona.it)  under both  Verona Town Council’s and Province’s Patronage.

PARTECIPANTS
Next to some significant figures of international contemporary jewellery international appear young talents and willing students from non-European geographical areas too.

Più di venti spille in materiale non prezioso realizzate da artisti italiani e stranieri saranno esposte nelle vetrine del centro storico di Verona dall’8 al 20 ottobre 2013 in concomitanza con la fiera ArtVerona. Questi manufatti  possono essere considerati a tutti gli effetti delle vere e proprie opere d’arte grazie al loro significativo contenuto emotivo ed intellettuale. Fulcro della manifestazione sarà la concomitante mostra “Dialoghi incantati: spille in omaggio a Verona”, ospitata presso la chiesetta sconsacrata di San Pietro in Archivolto, accanto al Duomo di Verona. Nel complesso “Brooching Verona” rappresenta una rara occasione per  cittadini e turisti di avvicinarsi al mondo, ancora poco conosciuto ma tuttavia meritevole di maggiore attenzione, della “gioielleria d’autore”. Concorre inoltre ad abbellire in modo divertente e vivace le storiche vie cittadine della notissima città scaligera.
Organizzata dall’associazione Nurò in collaborazione con la Cattedrale di Verona (www.cattedralediverona.it) è patrocinata dal Comune di Verona e dalla provincia di Verona.

I PARTECIPANTI
Accanto ad alcune figure significative della gioielleria d’autore internazionale compaiono giovani talenti e volenterosi studenti provenienti da realtà geografiche anche extra europee.