Dialoghi incantati - Associazione Nurò

Dialoghi incantati

MOSTRE/SHOWS > "Dialoghi incantati"

In concurrence with the annual ArtVerona fair, the deconsecrated church of San Pietro in Archivolto next to Verona’s Cathedral will hold from October 8, 2013 to October 20, 2013 the exhibition "Enchanted Dialogues: Brooches in Tribute of Verona”, opening daily from 10 am to 19 pm. Innovative design and charming materials evoke Verona's yesterdays and todays along with its territory, open windows on its future in an all-round vision that embraces the enviable artistic and cultural heritage by virtue of which, Verona has been declared World Heritage Site by Unesco. The exhibition, organized by associazione Nurò in collaboration with Verona's Cathedral (www.cattedrale diverona.it), under the patronage of Verona’s Town Council and Verona’s Province, is curated by Nunzia De Feo. In addition to that, the show is supported by Agriform from Sommacampagna in Verona (www.agriform.it), Cantina Castelnuovo del Garda in Verona (www.cantinacastelnuovo.com) and Voglia di Buono in Nogara (VR).

In concomitanza con la fiera ArtVerona, la chiesetta sconsacrata di San Pietro in Archivolto accanto al Duomo di Verona ospita dall’8 al 20 ottobre, con apertura tutti i giorni dalle ore 10 alle ore 19, la mostra "Dialoghi incantati: spille in omaggio a Verona". Ornamenti per il corpo dal  design e materiali innovativi rievocano la Verona insieme al suo territorio d’ieri e d’oggi, lasciano intravedere spiragli sul suo futuro in una visione a tutto tondo che abbraccia il patrimonio artistico e culturale in virtù del quale la città scaligera è stata dichiarata dall’Unesco, Patrimonio dell’Umanità. La mostra, organizzata dall’associazione Nurò in collaborazione con la Cattedrale di Verona (www.cattedrale diverona.it), patrocinata dal Comune di Verona e dalla provincia di Verona è curata da Nunzia De Feo. Inoltre si ringraziano per il gentile contributo Agriform di Sommacampagna in provincia di Verona (www.agriform.it), Cantina Castelnuovo del Garda in provincia di Verona (www.cantinacastelnuovo.it) e Voglia di Buono di Nogara in provincia di Verona.